Kies hier het trailermodel

Verhoging van de maximale toegestane massa van 750 kg naar 1.300 kg (onroad) resp. 1.500 kg (offroad).

Wil je met onze trailer 100 km/u i.p.v. 80 km/u rijden in Duitsland? Dan laten we de trailer keuren door de TÜV. Overigens kan dat ook altijd op een later tijdstip. De trailer is er op voorbereid.


De onroad variant is universeel inzetbaar voor personenauto’s, klein of groot. Veel laadruimte en een gering eigen gewicht maken het een geweldige reisgenoot. Voor SUV’s en terreinwagens bieden we de offroad variant met een hogere bodemvrijheid, een nog steviger chassis en met grote mud-terrain banden. De verschillende mogelijkheden worden in de volgende stap geselecteerd

Onroad

De complete oplossing om te beginnen... Transportaanhanger plus daktent

Neem een robuust gebouwde, veilige aanhanger van een gerenommeerd Duits bedrijf. Deze aanhanger wordt naar je persoonlijke wensen aangepast en kan natuurlijk ook van een daktent worden voorzien.

Offroad

Meer bodemvrijheid en extra robuust voor wegen en offroad...

Wij zijn van mening dat wat achter je auto hangt, je niet moet beperken in je avonturen die je wilt beleven. Neem de offroadgeschikte trailer van CAMPWERK.

Op maat gemaakt, als bagagetrailer, als motor-aanhanger of, in combinatie met ons tentplatform, als tenttrailer. Daarnaast heeft het chassis een stevige en speciale opbouw compleet uit lichtgewicht aluminium en robuuste rvs componenten.

Black / Silver

CAMPWERK biedt de offroader ook in de geliefde Black/Silver Edition aan. De aluminium opbouw wordt hierbij compleet in het matzwart geanodiseerd en de spatborden van een poedercoating in de kleur ‘Gun Silver Metal’ voorzien.

Een echte eyecatcher

Video afspelen

De OFFROAD trailer van CAMPWERK weegt dankzij de lichte aluminium opbouw ledig slechts ca. 300 kg. Omdat de maximaal toegelaten massa 1,5 ton bedraagt, kan je maar liefst 1,2 ton bijladen. Dat zou voor kleinere trips, transport en grotere expedities voldoende moeten zijn.

Qua uitstraling past de, met de grote MT banden en de robuust doorgetrokken aluminum expeditie spatborden aanhanger, perfect bij een terreinwagen of SUV. De spatborden zijn overigens zo geconstrueerd, dat deze de mogelijkheid bieden om extra lading, zoals jerrycans voor benzine of water, of gasflessen te transporteren.

Om slechts 1 type reservewiel mee te nemen, kunnen de banden van de offroader op wens worden aangepast aan die van het trekkende voertuig. Zo ook kan de standaard kogelkoppeling worden vervangen door een DIN- of NATO-koppeling.

Zeltanhaenger Produktion

Ongelooflijk sterk

Onze trailerbasis komt niet uit een laboratorium. De werkelijkheid bepaalt de sterkte van de constructie. De aan de rauwe eisen aangepaste, overgedimensioneerde assen en het robuuste, vrijwel onverwoestbare aluminium frame is uniek.

T-dissel of V-dissel?

Duizenden aanhangergebruikers merken het dagelijks in het gebruik in kleine ruimten. Wanneer je op een smalle weg rijdt, moet je bij het keren de auto zo dicht mogelijk tegen de aanhanger kunnen zetten. Alleen met een T-dissel kan je in zo’n situatie een maximale hoek halen. Om die reden zetten we bij CAMPWERK in op de T-dissel.

T-dissel

V-dissel

Onroad

Chassis

Aluminium opbouw

Wielen

Offroad

Chassis

Aluminium opbouw

Wielen

Terreinwaarden

Mag ik zonder speciaal rijbewijs met een aanhanger rijden?

JA!

Ons is opgevallen dat veel mensen de indruk hebben, dat het rijden met een aanhanger alleen kan met een speciaal aanhangerrijbewijs (E achter B). Dat is niet juist. Je mag ook met een ‘normaal’ B-rijbewijs een aanhanger trekken:

De ongeremde onroad tenttrailer met 750 kg maximaal toegestane massa mag iedereen trekken.

De geremde onroad tenttrailer met 750 tot 1.300 kg maximaal toegestane massa mag worden getrokken, in zo verre dat de toegelaten maximale massa van de combinatie de 3.500 kg niet overschrijdt Dat betekent, dat de toegestane maximale massa van het voertuig (veld F.1 ) maximaal 2.200 kg bedraagt.

De geremde offroad tenttrailer met 1.500 kg toegestane mag worden getrokken, in zo verre dat de toegelaten maximale massa van de combinatie de 3.500 kg niet overschrijdt Dat betekent, dat de maximale toegestane massa van het trekkende voertuig (veld F.1) maximaal 2.000 kg bedraagt.

Wanneer de nummers in jouw situatie niet overeenkomen,

dan zijn er de volgende mogelijkheden:

Een lagere maximaal toegestane massa (MTM) (aangeraden)

Hierbij wordt niet de volledige technische mogelijkheid van de MTM gebruikt, maar wordt deze aangepast, zodat de MTM van de combinatie voertuig-aanhanger de 3.500 kg niet overschrijdt. In Nederland en België is het bovendien handig om niet de volle 1.300 kg MTM (bij de onroader) te gebruiken, maar de trailer te leveren met een MTM van 750 kg. Hierdoor krijgt de trailer niet een eigen kenteken, maar kan worden voorzien van een kentekenplaat met het nummer van het trekkende voertuig. Een extra keuring bij de RDW of DIV is dan niet noodzakelijk. Technisch verandert er aan de trailer niets, deze wordt alleen administratief anders behandeld. Een volledige benutting kan altijd achteraf nog worden gedaan, bv. wanneer de auto in de toekomst eens zou wisselen.

Rijbewijs B96

Bezitters van een B-rijbewijs mogen met een zogenaamde B96-uitbreiding een auto-aanhanger-combinatie tot 4.250 kg MTM rijden. Hiervoor is een rijles-pakket met een praktisch en theoretisch deel noodzakelijk. Het geeft aan dat je een lichte combinatie op een veilige en behendige manier kunt besturen en is minder zwaar dan een BE rijbewijsexamen. Met deze uitbreiding mag het trekkende voertuig met onze geremde onroad aanhanger een MTM van maximaal 2.950 kg (veld F.1) en bij de offroader 2.750 kg hebben.

Rijbewijs BE

Met rijbewijs BE mag je aanhangers met een MTM tot 3.500 kg trekken in aanvulling tot het trekkende voertuig en daarmee is dat voor elk van onze producten voldoende. Voor deze rijbewijsklasse zijn rijbewijslessen met een theoretisch deel, een praktisch deel en een examen nodig.

De inhoud van deze pagina’s zijn met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor de juistheid, volledigheid en actualiteit kunnen we echter geen aansprakelijkheid aanvaarden. Verdere informatie over de wetgeving in Nederland of België met betrekking tot aanhangers vind je op www.rdw.nl of www.vlaanderen.be.